August 29, 2014

Another Update: Amsterdam and AMFI

I'm baaaaack, at least for one entry. I don't even know if there are people out there who are interested in this but whatver. So, I'm done with my year in the US, it was great but I really miss all the people there. Wish I could've brought them with me. However, I'm excited for what comes next. I just moved to Amsterdam last Monday, and I can already say, this city is amazing, I'm in love with Amsterdam! So beautiful and such nice people, it's just perfect. And next Monday university is finally starting!! I'm going to study Fashion & Management at AMFI (Amsterdam Fashion Institute). AMFI is part of the Hogeschool van Amsterdam, kind of the College of Amsterdam. We already had introduction week the last three days and so far it was really great. Can't wait for it to really start even though it's gonna be really hard (at least that's what everyone keeps telling us...) but we'll see. I'll try to keep you updated. I'm gonna show you some pictures of last week when my friend Julia came to visit me and we explored Amsterdam together for the very first time. Had so much fun with her and I'm so glad she came!

Ich bin zurüüüück, oder zumindest für einen Eintrag. Ich weiß noch nichtmals ob es da draußen Menschen gibt die an meinem Blog interessiert sind aber was soll's. Also, ich bin fertig mit meinem Auslandsjahr in den USA, es war wirklich super aber ich vermisse alle Leute dort so unglaublich! Ich wünschte ich hätte alle mit mir mitnehmen können. Trotzdem bin ich total aufgeregt was jetzt als nächstes kommt. Ich bin erst letzten Montag nach Amsterdam gezogen (es fühlt sich schon so an als wäre ich seit Monaten hier) und ich liebe diese Stadt jetzt schon!! Und nächsten Montag fängt dann endlich die Uni an!! Ich werde Fashion & Management an der AMFI (Amsterdam Fashion Institute) studieren. AMFI ist Teil der Hogeschool van Amsterdam, also quasi Hochschule von Amsterdam. Wir hatten jetzt schon Einführung die letzten drei Tage und soweit war alles wirklich super. Ich kann's gar nicht abwarten bis es jetzt richtig anfängt, aber es wird sehr anstrengend sein. Wir werden sehen. Ich versuche euch auf dem Laufenden zu halten, aber ich verspreche nichts. Ich zeige euch noch ein paar Bilder mit meiner liebsten Julia, die letzte Woche zu Besuch und als Unterstützung da war. Zusammen haben wir dann zum ersten Mal Amsterdam erkundet (wir waren beide vorher noch nie da) und wir hatten total viel Spaß und ich bin so froh, dass sie da war!






Am Museumplein und beim Iamsterdam Zeichen 
At the Museumplein and at the Iamsterdam sign



Picknick irgendwo in der Stadt.
Having a "picknick" somewhere in the city.


Bei der Anne Frank Aufführung. Es war richtig toll! Jeder sollte hingehen und sie sich anschauen!
At the Anne Frank show. It was really amazing!! Everyone should go and see it!


Letztes Frühstück im "Bakhuys". So schön da! Richtig süße Bäckerei.
Last breakfast at "Bakhuys". It's so nice there! Really cute bakery.

Leave a Reply

Thank you for taking your time to take a look at my posts and for commenting. I really appreciate it ♥